Procvat online trgovine: I dalje će se kupovati putem interneta

Komentari: 0
Fotografija od: pixabay.com

Prošle godine u Evropskoj uniji 89 posto ljudi starih od 16 do 74 godine koristilo je Internet, a među njima je bilo 72 posto onih koji su mrežne proizvode ili usluge kupili za privatnu upotrebu.

Tako je onlajn kupovina u EU, prema podacima Eurostata, porasla za četiri procentna poena u odnosu na 2019. godinu, što se očekuje s obzirom na to da je pandemija značajno promenila navike i preferencije kupaca.

Internetsku kupovinu uglavnom praktikuju umreženi građani Holandije (91%), Njemačke (87%), Švedske (86%) i Irske (81%), dok su na drugoj strani spektra Bugarska (42%) i Rumunija (45%), a elektronsku trgovinu nisu prihvatili ni Italijani, samo 49 posto onih koji imaju internet koristi ga za kupovinu.

Hrvatska je među tri zemlje, zajedno sa Rumunijom i Češkom, koje su prošle godine zabeležile najveći rast u kupovini putem Interneta: porasla je za 12 procentnih poena i dostigla 69 odsto korisnika internata.

Većina odeće se kupuje putem Interneta, obuće i dodataka, 64 procenta, zatim strimovanje ili preuzimanje filmova i serija (32%), zatim dostava iz restorana (29%), kupovina nameštaja, opreme za dom i baštu (28%), kozmetika i vellness proizvodi (27%), knjige, časopisi i novine (27%), računari i mobilni telefoni (26%) i preuzimanja muzike (26%).

Završetkom pandemije očekuje se povratak navike kupovine u fizičkim prodavnicama, ali to neće zaustaviti trend povećanja kupovine na mreži.

Analitička kompanija GlobalData predviđa da će se više od 40 procenata odeće i obuće i dalje kupovati putem Interneta, u poređenju sa manje od 30 procenata pre pandemije. To nameće nove trendove kako u pogledu namene maloprodajnog prostora, tako i same mode.

Kratkoročno se očekuje da bi neki maloprodajni prostori mogli ostati slobodni, neki od njih biti pretvoreni u kancelarije, a neka velika maloprodajna mesta, uključujući John Levis i Ikea, razmišljaju o proširenju svog poslovanja na nekretnine.

Sve češći trend izbora odeće preko ekrana, na osnovu slike putem Interneta, uticaće i na odeću koju nosimo.

Procenjuje se da će biti svetle boje, rastezljiviji i napravljeni od jeftinijih tkanina. Istezani modeli su, pokazalo se, popularni među kupcima na mreži jer im olakšavaju vizuelizaciju kako će izgledati kada budu obučeni, dok im je kvalitet tkanine manje važan.

Istraživanja pokazuju da će se kupci, osim što uživaju u osećaju kupovine, verovatnije odlučiti za klasične crne ili neutralne nijanse i odeću po meri.

Izvor: SEEbiz

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti