Pet tehnoloških trendova koji će oblikovati turizam u 2024. godini

Komentari: 0
Fotografija od: pixabay.com

Značajni tehnološki napredak, uključujući veštačku inteligenciju (AI) i zelenu tehnologiju, trebalo bi da oblikuju turističku industriju tokom 2024. godine, donoseći pozitivne promene za putnike, hotelijere, vlasnike nekretnina, menadžere za iznajmljivanje za odmor, turističke kompanije. Tourism Reviev predstavlja top pet tehnoloških trendova koji utiču na turizam u 2024.

Generativni AI

Generativni AI, koja se smatra sledećom generacijom veštačke inteligencije, pruža ruku pomoći putnicima tokom procesa rezervacije, pojednostavljuje poslove stručnjaka za putovanja i nudi vlasnicima nekretnina, od hotelijera do domaćina za iznajmljivanje, mogućnost da pojednostave svoje poslovne operacije, uz uštedu vremena.

Zelene tehnologije u usponu

Zelene tehnologije su ekološki prihvatljiva rešenja koja imaju za cilj smanjenje ljudskog uticaja na životnu sredinu. Ove godine ćemo videti više tehnološkog napretka u sektoru održivosti, uključujući veću automatizaciju i korišćenje alternativnih izvora energije za smanjenje emisije ugljenika.

Velike korporacije kao što su Google i Apple obećale su da će postići nultu emisiju do 2030. Pored toga, mnogi hoteli, privatni smeštaji i drugi nezavisni smeštaj više su posvećeni ekološkoj prihvatljivosti, što rezultira većim brojem rezervacija i zadovoljstvom gostiju.

Sve je brže zahvaljujući 5G

Putnici sada mogu da uživaju u bržoj povezanosti, uključujući poboljšane brzine TV-a i interneta i pouzdane mobilne veze. 5G je još jedan tehnološki trend koji ove godine oblikuje industriju turizma. Ovo je već pokazano u udaljenim oblastima, pa čak i na brodovima za krstarenje.

Pored toga, broj 5G pristupnih tačaka se brzo povećava, podržavajući rezervacije na društvenim mrežama i impresivna iskustva sa visokokvalitetnom virtuelnom realnošću visoke rezolucije ili strimingom na MICE događajima.

Štaviše, 5G tehnologija je dizajnirana da smanji potrošnju baterije i poveća kompatibilnost sa više uređaja. Uz to, implementacija IoT (Internet of Things) senzora će olakšati analizu podataka.

Snažan uticaj mobilnih aplikacija na B2B

Očekuje se da će mobilne aplikacije nastaviti svoj rast u B2B sektoru zbog pogodnosti i povezanosti koje nude.

Prema studiji Booking Group, 76% međunarodnih putnika ceni mobilne aplikacije, jer one smanjuju stres povezan sa planiranjem putovanja. Za poređenje, 60% bi koristilo aplikaciju koja promoviše održivi turizam i nudi nagrade. Pored toga, influenseri sarađuju sa partnerima na društvenim medijima kako bi olakšali rezervacije putem različitih kanala. Sa porastom pridruženih programa i tržišta e-trgovine, svako može postati kreator putovanja i dobiti procenat od rezervacije.

Uspon strateške tehnološke saradnje i integracije

Sve više turističkih kompanija formira saradnju kako bi proširile svoj doseg i ojačale. Na primer, u decembru 2022. Expedia Group je sklopila B2B ugovore sa kompanijama Iberia i Rianair. Dodavanjem partnera, Expedia je povećala svoj prihod za 55% u prva tri meseca 2023. u poređenju sa istim periodom prethodne godine.

Izvor: eKapija

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti