E-mobility

Komentari: 1

Automobilska industrija se danas razvija neverovatnom brzinom i noviteti se pojavljuju na svakom koraku. Međutim, na samom početku razvojnog puta sve se dešavalo daleko sporije. Karl Benz je daleke 1886. godine predstavio prvo samostalno pokretano vozilo, automobil.

Njega su ubrzo sledili Gottlieb Daimler i Wilhelm Maybach sa svojim rešenjima. A onda se 1908. godine sve nekako ubrzalo sa prvim serijski proizvedenim automobilom, Ford Model T.

Godine 2008. kompanija Tesla Motors predstavlja svoj prvi potpuno električni model, Tesla Roadster i tada kreće prava revolucija.

Paralelno sa razvojem električnih automobila krenuo je i razvoj punjača za takva vozila. Kompanija Phoenix Contact je 2009. godine predstavila prvi konektor za punjenje električnih vozila koji kombinuje prenos signala i napajanja.

U narednim godinama Phoenix Contact na tržište izbacuje veliki broj artikala koji svoju primenu nalaze širom sveta i time postaje lider u ovoj oblasti.

Danas njihov portfolio čine proizvodi i rešenja koji objedinjuju sve komponente potrebne da se napravi jedna stanica za punjenje električnih automobila. 

Kablovi i konektori

Najnoviji proizvod iz ove oblasti predstavlja prekretnicu u elektromobilnosti – smanjenje vremena punjenja na samo nekoliko minuta.

Tehnologija punjenja velike snage HPC (High Power Charging) integrisana je u najnovijem kablu i konektorima. Komponente su objedinjene u sistem koji ispunjava sve bezbednosne kriterijume, a poseduje i potrebne sertifikate za globalnu primenu. Neke od karakteristika ovog sistema su sledeće:

- Aktivni tečni sistem hlađenja

- Maksimalna snaga punjenja 500.000 W

- Maksimalna struja punjenja 500 A

- Maksimalni napon 1000 V DC

- Senzor za detekciju curenja rashladne tečnosti

- Dva temperaturna senzora na konektoru u vozilu

- Dva temperaturna senzora u kablu punjača

Ovi kablovi i prateća oprema proizvode se u dve verzije, CCS Tip 1 za tržište Severne Amerike i CCS Tip 2 za tržište Evrope. 

Kontroleri za punjače

Phoenix Contact u svojoj ponudi ima i specijalne kontrolere, bilo da se punjenje odvija na klasičnoj kućnoj utičnici (AC napon) ili na nekom brzom punjaču na autoputu (DC napon).

Ovi uređaji nadgledaju i kontrolišu kompletan proces punjenja električnog vozila u skladu sa međunarodnim standardima i regulativama kao što su npr. IEC, GB/T ili SAE.

Takođe podržani su svi postojeći komunikacioni protokoli u automobilskoj industriji. Zahvaljujući širokom asortimanu proizvoda moguće je ispratiti različite infrastrukturne koncepte kako bi se odgovorilo specifičnim zahtevima stambenih, komercijalnih i javnih aplikacija.

Sa odgovarajućim softverom, svaka aplikacija , može postati još „pametnija“ i dostupnija za širi krug korisnika.

Mogu se čak automatizovati čitavi parkovi sa stanicama za punjenje, uključujući autorizaciju, vodiče za korisnike, upravljanje potrošnjom energije i samu naplatu.

Pored ovih proizvoda, Phoenix Contact ima u ponudi i druge komponente potrebne stanicama za punjenje, kao što su utičnice, HMI uređaji, napojne jedinice, zaštita od prenapona, uređaji za komunikaciju i povezivanje.

Konvex Electric kao zvanični predstavnik firme Phoenix Contact u Srbiji stoji vam na raspolaganju za sve dalje razrade gore predstavljenih rešenja.

Vašu aplikaciju možemo upotpuniti ponudom senzorike ili specifičnih kablova iz programa firmi Pepperl+Fuchs i Helukabel čiji smo takođe zvanični zastupnici.

Ekskluzivni zastupnik brenda Phoenix Contact za tržište Srbije:
Konvex Electric
Autoput za Novi Sad 110b, 11080 Beograd, Zemun
Telefon: +381 11 4145 900
E-mail: office@konvex.rs
Web: www.konvex.rs
Posetite naš web shop: b2b.konvex.rs/shop






 

1 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar
Pof. dr Slavko Radosavljevic, dipl. ing
15.05.2019 13:54
Postovana gospodo,

Zelimo da vas obavestimo o mojim novim programima (sa vise projekata) koji treba Srbiju i ostale drzave u svetu da uvedu u CETVRTU TEHNOLOSKU REVOLUCIJU. Dakle,
1.- Punjaci i punjacke stanice.
Drzave DALEKOG ISTOKA (KINA, INDIJA i dr.) uveliko koriste vizila na elektricni pogon a posebno elektricne skutere sa 2, 3 i vise tockova radi profesionalne delatnosti. Ovo se odnosi i na aktuelni problem kompleksne kontaminacije zemljista, vazduha i poosebno audio kontaminacije flore i faune na zemljisnim i vodenim sredinama.
Glavna prednost ovog programa je:
- Autorizovana nova, moderna i nedestruktivna PARS Ah metoda super brzog punjenje baterija za pogon uredjaja i vozila a posebno Lion familije baterija. Ova metoda je APSOLUTNA NOVOST.
- Pujenje baterija ovom METODOM traje od 10 do 30 odnosno i 60 minuta za 100% napunjenosti. Brzna punjenja je 1C do 6C za sve vrste i tipove baterija a posebno Li Poly, LiFe(Co,Mo)PO4, Li titanat i dr.
- ne postojanje destrukcije u baterijama prilikom ovih brzina punjenja punjenja koje bi stetno uticale na radni vek upotrebe baterija.
- zagrejanost baterije je minimalna prilikom punjenja. Porast temperature maksimalno do 8 C stepeni
- Punjaci mogu biti monofazni < 3,7kW i trofazni > 3,7kW
- Punjacke stanice, takodje, su sa monofaznim i trofaznim napajanjem
- Punjacke stanice mogu biti stacionarne ili pokretne

Program PARS se aplicira u sedam projekata, i to:
1.- Punjaci za organizacije specijalne namene:
- za potrebe armije i policije
- za modernizaciju, odnosno, opremanje akumulatorskih stanica u jedinicama i ustanovama stacionarnog i mobilnog tipa
2.- za MODERNIZACIJU accu stanica u rudnicima
3. - za poterbe acu stanica na golf terenima
4.- za poterbe scootera, dronova i robota
5.- za invalidska i soping kollica
6.- za poterbe viljuskara i drugih vozila na baterijski pogon.
7.- za potrebe elektro automobila i infa strukture (punjacke stanice) na saobracajnicama.
Finansijski efekat
Na primer, za koriscenje elektro skutera snage 2kW sa dometom do 100km cena je 6,6 din/kW x 2kW = 13,2 din bez PDV-a

Nasa vizija je, da nasi SUPER BRZI PUNJACI I PUNJACKE STANICE uvode I ROBOTIZACIJU u mnogim mogucim delatnostima

2.- NEROTIRAJUCI ELEKTROMAGNETNI MOTORI I GENERATORI - NEMMG
Proizvodnja i upotreba
Sva dosadasnja tehnicka resenja elektromotora i generatora AC i DC su ostvarena na principu ROTACIONOG kretanja stalnog magneta ili kalema elektromagneta.
Cilj naseg istrazivanja i pronalaska je konstrukcija elektromagnetnih motora i generatora u uslovima PRAVOLINIJSKOG kretanja stalnog magneta izmedju elektromagnetnih polja dva kalema.
KKD ovih tehnickih resenja bi bio veoma visok.
Proizvodnja i upotreba NEMMG uvode SVET u 4. TEHNOLOSKU REVOLUCIJU
Dakle,
1.- Proizvodnja elektromagnetnih nerotirajucih motora za pogon vozila, plovila i letilica sa visokim koeficijentom korisnog dejstva.I
2.- Proizvodnja elektromagnetnih nerotirajucih generatora za proizvodnju elektricne energije u lokalu i sireg znacaja.

Namera inovtivnih projekata je ELIMINACIJA UPOTREBE DOSADASNJIH ENERGETSKIH MATERIJA – GORIVA KOJI U PROCESU PRETVARANJA ENERGIJE KONTAMINIRAJU SREDINU.

Naucni tim
Autor, prof. dr Slavko Radosavljevic, dipl. ing.
Saradnik, prof. dr Slobodanka Galovic, dipl.ing. Institut Vinca
Saradnik, prof. dr Dragan Markusev, Institut Fizike
Odgovori

Ostavi komentar

Klijenti