Industrija Br.56 - page 31

Slika br. 9 - Autobus BYD u Beogradu
U tabeli 8, predstavljeni su rezultati merenja potrošnje električne energije sa električnim
autobusom BYD.
Tabela 8. Potrošnja električne energije za BYD E-12
na liniji br.41 Studentski trg-Banjica II
Smer
Poluobrt SOC
Put
Vreme
Brzina
Energija
Energija
(%)
(km)
(min)
(km/h)
(kWh)
(kWh/km)
A
1
4.0
9.7
38
15.3
12.96
1.34
2
4.0
9.6
41
14.0
12.96
1.35
3
4.0
9.7
43
13.5
12.96
1.34
B
1
4.0
9.9
45
13.2
12.96
1.31
2
3.0
9.8
38
15.5
9.72
0.99
3
3.5
9.9
40
14.9
11.34
1.14
UKUPNO
22.5
58.6
245
14.35
72.9
1.24
Iz tabele br. 8 zaključujemo da je prosečna potrošnja eletrične energije iznosila 1,24 kWh/
km. Posmatrano po poluobrtima, potrošnja je iznosila 1,34 KWh/km u smeru ‘’A’’ i 1,15
KWh/km u smeru ‘’B’’. Manje potrošena energija u smeru ‘’B’’ je posledica veće reku-
peracije električne energije koja se ostvaruje pri kočenju, na dužim padovima u ovom
smeru kretanja. Generalno posmatrano, kod autobusa sa električnim pogonom, moguće
je ostvariti rekuperaciju energije između 25-30%.
U tabeli 9, predstavljeni su sumarni rezultati merenja potrošnje električne energije testi-
ranih vozila.
Tabela 9: Uporedni rezultati merenja energetske efikasnosti
Bus subsystem Masa (kg)
Opterećenje (%)
Izmereno AC(off)
R e k u p e r a c i j a
energije (%)
Energija kretanja
(kWh/km)
Diesel bus IK-
112N
12090
40
0
4.82
Trolly BKM-321 11100
40
15
1.46
BYD E12
14300
40 (2 500 kg)
25-30
1.24
Napomena: Merenja potrošnje energije pri uključenom uređaju za hlađenje (AC -on), pomoću merne
opreme na trolejbusu, pokazala su da se pri ovom režimu rada potrošnja energije povećava za 24 do 26%.
Dobijeni rezultati potvrđuju hipotezu o značajno većoj energetskoj efikasnosti električnog
pogona u odnosu na dizel.
Na primeru linije br. 41, dokazano je da autobus sa električnim pogonom BYD E-12 ima veću
energetsku efikasnost u odnosu na autobus sa dizel pogonom IK-112N za 3,88 puta.
U odnosu na trolejbus BKM-321, energetska efikasnost BYD E-12 veća je za 18%, što se može
objasniti nižim stepenom rekuperacije koju ima trolejbus BKM-321 u odnosu na BYD E-12.
energetska efikasnost
energetska efikasnost
1...,21,22,23,24,25,26,27,28,29,30 32,33,34,35,36,37,38,39,40,41,...96
Powered by FlippingBook