Industrija Br.56 - page 32

razgovor s povodom
USPEŠNO PREDUZETNIŠTVO
NA SEVERU BAČKE
Industrija 56 / jun 2015.
32
Časopis Industrija:
Svedoci smo da u poslednje vreme Srbija
pokušava na razne načine da privuče strane investicije, a čini se
da je grad Subotica najviše uradio po tom pitanju. Da li postoji
neki recept za uspeh kada je Vaš grad u pitanju?
Jene Maglai:
Subotica ima povoljan geografski položaj, u blizini
je Evropske unije i međunarodnog putnog Koridora 10 i raspo-
laže veoma značajnim infrastrukturnim potencijalom. Odlikuju
je i obrazovan i stručan kadar, ljudi sa izgrađenim radnim
navikama i izraženom odgovornošću prema poslu i preuzetim
obavezama.
U kumulativne prednosti Subotice u odnosu na gotovo sve lo-
kalne samouprave u našoj zemlji, naveo bih i ubrzan postupak
izdavanja neophodnih dozvola investitorima i mogućnost po-
slovanja u okviru Slobodne carinske zone.
Časopis Industrija:
Koliko je geografski položaj Subotice uticao
na privredne uspehe Vašeg grada i okoline?
Jene Maglai:
Geografski položaj je važan razvojni činilac svake
zemlje i svakog grada i trebalo bi ga posmatrati u širem kontek-
stu od same fizičke pozicije. Pokretač poboljšavanja položaja
i privrednog razvoja mogao bi, pre svega, da bude povoljan
saobraćajno-geografski položaj.
Kroz teritoriju grada Subotice prolazi Koridor 10 (E-75 -
Subotica, Niš, Preševo), jedan od najvažnijih panevropskih
saobraćajnih koridora koji Suboticu povezuje sa Mađarskom na
severu i preko Beograda sa Južnom Evropom na jugu.
U blizini Subotice nalaze se i dva najfrekventnija drumska gra-
nična prelaza: Horgoš i Kelebija. Na srpsko-mađarskoj granici
je, 2013. godine, otvoren novi drumski granični prelaz Bački
Vinogradi - Ašothalom, šesti između Srbije i Mađarske.
U okviru IPA projekta „Sanacija poveznog puta do graničnog
prelaza Bajmok-Bačalmaš“ 30. aprila ove godine okončana je sa-
nacija postojeće deonice puta koji povezuje Bajmok (Njegoševa
ulica) i granični prelaz prema Mađarskoj sa Bačalmašom.
Verujem da će se u bliskoj budućnosti izgraditi moderan granič-
ni prelaz i na teritoriji naše zemlje i to bi, uz granične prelaze
Kelebija i Bački Vinogradi-Ašothalom, bio treći drumski granični
prelaz između Srbije i Mađarske na teritoriji grada Subotice.
Granicu saMađarskompresecaju i dva železnička prelaza, a Subotica
je i u pogledu železničkog saobraćaja povezana sa celom Evropom.
Blizina Evropske unije doprinela je da intenziviramo robnu
razmenu i ekonomsku saradnju upravo sa zemljama članicama
Unije, Poljskom, Češkom i Mađarskom.
Kada u našoj zemlji, ali i u okru-
ženju tražimo uspešne i dobro
organizovane privredne zone,
među prvima se pojavi grad
Subotica, koji u poslednjim godi-
nama prednjači u dovođenju stra-
nih investicija i povećanju broja
zaposlenih. Kako bismo saznali o
kakvoj strategiji je reč, ali i kako bi
ostalim predstavnicima opština
u Srbiji pokazali subotički model,
imali smo veliko zadovoljstvo da
porazgovaramo sa gradonačelni-
kom ovog grada na severu Bačke,
gospodinom JeneomMaglaijem.
Razgovor vodio: Nikola Mirković
zgov r s povod m
Gradonačelnik Subotice – Jene Maglai
1...,22,23,24,25,26,27,28,29,30,31 33,34,35,36,37,38,39,40,41,42,...96
Powered by FlippingBook