Industrija Br.62 - page 91

aktuelno
- Softver je jedini proizvod za koji imamo kapaciteta da ga
izvezemo u Kinu, Kanadu, Ameriku... jer ga možete umnožiti
beskonačno mnogo puta, a da vas to ništa ne košta - objašnja-
va Jelena Jovanović i dodaje da Srbija u svetu postaje poznata
po razvoju embedded sistema, aplikacija u industriji zabave i
aplikacija po zahtevu.
Jovanović je istakla i da su konkurentne cene rada visoko
obrazovanih stručnjaka postavile Srbiju u centar interesovanja
najvećih svetskih kompanija.
Tako se naša zemlja našla i na samom vrhu liste atraktivnih
lokacija za gradnju novih i proširenje postojećih centara po-
slovnih procesa (Shared Services Centres – SSC) u najnovijoj
studiji "PricewaterhauseCoopers"-a.
LAKŠE NAĆI KUPCA PREKO OKEANA
NEGO "IZA ĆOŠKA"
Ipak, u potrazi za novim tržištima i prostorima za osvajanje, ne bi va-
ljalo da domaća IT industrija zanemari veliki neiskorišćeni resurs koji
joj se nalazi na dohvat ruke. Naime, srpskoj privredi neophodna su
moderna IT rešenja kako bi povećala konkurentnost, a istraživanje
Republičkog zavoda za statistiku o upotrebi ICT-a u 2015. pokazuje
da tek 16,2% domaćih firmi koristi neki poslovni softver.
Jelena Jovanović rekla je da nekorišćenje IT rešenja od strane srpske
privrede pokazuje nedostatak svesti, nedostatak potrebe i, na kraju,
nedostatak novca.
- Komunikacija sa državom je i dalje u mnogim segmentima obave-
zno u "papirnom" obliku i sve dok ne otvorimo prostor za komplet-
nu digitalizaciju ekonomije nećemo značajno povećati ovaj procenat
- smatra ona.
Milan Šolaja na to je dodao da "većinu poslovnih ljudi u Srbiji i dalje
treba ubeđivati i objašnjavati im ono što ceo svet vidi – da bez pri-
mene ovih tehnologija nema napretka ni budućnosti".
- To što u Srbiji tek svako deseto preduzeće koristi neki ozbiljniji
softver u svom poslovanju, jeste jedan od ključnih razloga zašto
naša zemlja zaostaje u razvoju i spada u siromašne zemlje – rekao
je Šolaja i predložio da država pokrene stvari kao kupac savremenih
rešenja, čime bi dala primer poslovnoj zajednici, ali i davanjem sub-
vencija za nabavku softvera i hardvera.
"Softver je najbolji proizvod srpske privrede, vrednost izvoza prete-
kla je maline" - tip je naslova koji se na svakih nekoliko meseci pojavi
u domaćim medijima.
Ipak, da bi Srbija zaista počela da oseća pravu korist od digitalne
tehnologije, neophodna su veća ulaganja u infrastrukturu, unapre-
đenje poslovnog okruženja, jačanje javno-privatnog partnerstva i
obrazovana radna snaga.
izvor: eKapija, Tematski bilten "IT - Investicija koja se brzo vraća"
aktueln
1...,81,82,83,84,85,86,87,88,89,90 92,93,94,95,96,97,98,99,100,101,...104
Powered by FlippingBook