Industrija Br.60 - page 92

reč stručnjaka
PREDNOST OGLAŠAVANJA U
ŠTAMPANIM MEDIJIMA
Industrija 60 / februar 2016.
92
Prednosti oglašavanja u štampanim medijima:
Selektivnost čitalaca.
Časopisi obrađuju teme u okviru određene
oblasti za koju su se opredelili, a čitaoci ciljano kupuju časopise
koji se bave tematikom koja je predmet njihovog interesovanja.
Na taj način časopis pogađa tačno određenu ciljnu grupu, pa ogla-
šavanje u takvoj vrsti štampanih medija pruža mogućnost užeg i
preciznijeg targetiranja, a samim tim i većeg efekata oglašavanja.
Lojalnost.
Časopisi i magazini imaju lojalne čitaoce koji ih redovno
kupuju i čitaju. Lojalnost u kombinaciji sa preciznim targetiranjem,
predstavlja važan element za brendiranje.
Kredibilitet.
Časopisi koji nude kvalitetan sadržaj i pouzdane in-
formacije, razvijaju i grade kredibilitet. Kredibilitet časopisa često
proizvodi “halo efekat”, što znači da osoba ima pozitivnu misao
ili emociju (osećaj) u vezi sa nečim i taj osećaj primenjuje na sve
drugo što ima veze sa tim. Na primeru štampanih medija, čitaoci
reklamu u časopisu poistovećuju sa kredibilitetom časopisa, što
dovodi do pozitivne reakcije na istu. Sa druge strane, istraživanja
su potvrdila da potrošači najviše poverenja imaju u štampane me-
dije i neretko ih koriste kao izvor informacija za podršku prilikom
kupovine.
Brendiranje.
Štampani oglasi su odlični za učvršćivanje brenda.
To podrazumeva vizuelnu dopadljivost i konzistentnu estetiku u
smislu fontova, boja i vrsta slika koji će se upotrebiti za izgradnju
prepoznatljivosti brenda.
Bolja segmentacija tržišta (veća targetiranost).
Kao što smo već
napomenuli, od toga kojoj ciljnoj grupi se želimo obratiti zavisi
štampani mediji koji ćemo odabrati.Štampani mediji su najbolji
način da se stigne do određene ciljne grupe, jer se časopisi obra-
ćaju tačno određenom profilu čitalačke publike i namenjeni su
specifičnom čitaocu, a upravo precizno dopiranje do ciljne grupe
povećava mogućnost unapređenja prodaje.
Bolja geografska segmentacija.
Štampani mediji pružaju moguć-
nost geografske segmentacije korišćenjem lokalnih ili u još boljem
slučaju, časopisa koji imaju regionalnu pokrivenost.
Brz povraćaj investicije za reklamiranje.
Tokom poslednjih nekoli-
ko godina važan kriterijum prilikom izbora medija za oglašavanje je
povrat na investicije (ROI). S obzirom da se pogađa tačno određena
ciljna grupa, štampani mediji imaju veliku efikasnost povraćaja mar-
ketinških investicija ali i veći prinos na ukupno ulaganje u oglašavanje
od drugih načina oglašavanja. Za veliki broj klijenata sa ograničenim
budžetom, ovaj način reklamiranja ujedno je i najefikasniji. Portal
“Građevinarstvo” (
je objavilo rezultate jed-
nog velikog istraživanja, koje je sproveo Microsoft, a koje je potvrdilo
da je, na primer, oglašavanje sektora trgovine dva puta efikasnije ako
se realizuje preko štampanih medija nego preko televizije. Studija,
koju je organizovao Microsoft u Velikoj Britaniji utvrdila je da svaka
funta potrošena na oglašavanje u štampanim medijima donosi peto-
struku vrednost, odnosno prihod od 5 funti. Na jednu funtu ulaganja
u televizijsko oglašavanje prihod je 2,15 funti, a 3,44 funti se dobije
Za izgradnju korporativnog brenda kao i brenda pojedinih kategorija proizvoda, važan
aspekt tržišne komunikacije predstavlja upravo oglašavanje. Prilikom izbora medija treba
se rukovoditi težnjom da reklamna poruka dođe do onih kojima je stvarno namenjena. Iz
tog razloga, mediji koji ćemo odabrati zavisi od ciljne grupe kojoj se želimo obratiti. Uprkos
sve većem rastu digitalnih medija, štampani i dalje imaju značajan marketinški potencijal.
U nastavku ćemo se osvrnuti na neke od prednosti oglašavanja u štampanim medijima.
Autor teksta: Dijana Carić
č stručnjaka
1...,82,83,84,85,86,87,88,89,90,91 93,94,95,96,97,98,99,100
Powered by FlippingBook