Industrija Br.60 - page 81

reč stručnjaka
reč stručnjak
sugrađanima da slede barem neke od tih principa kao, na primer,
onaj o utrošku energije kod kuće. U ovom svetlu izraz „DOP“
možda baš i ne odgovara u potpunosti i može se bolje opisati kao
„društveno odgovorno preduzetništvo“.
U cilju da ubedim sve preduzetnike, gde god da posluju, u profi-
tabilan karakter društveno odgovorne poslovne strategije, razvio
sam jednu generičku stratešku konstrukciju koja je zasnovana na
principima DOP-a, snažno usmerena ka generisanju dobiti, izvodlji-
va i merljiva. Moja strategija prihvata principe DOP-a ne samo zbog
filantropije nego radi dobiti, rasta i održivosti. Počeću od definicija.
Poslovni rečnik definiše DOP kao “Osećaj odgovornosti predu-
zeća za društvo i prirodnu sredinu (ekološki i socijalni aspekt) u
kojima deluje. Privrženost ovom principu se demonstrira kroz (1)
procese za umanjenje otpada i zagađenja okoline, (2) obrazovne
i društvene programe koji doprinose cilju, i (3) adekvatnu zaradu
od uloženih resursa”.
Implementacija principa DOP-a u nekom preduzeću seže mnogo
dalje od pukog prihvatanja zahteva društva i uključuje akcije koje
teže da unaprede neki društveni aspekt u obimu koji prevazilazi
zakonske obaveze i interese preduzeća. DOP preuzima portfolio
odgovarajućih poslovnih aktivnosti koje pozitivno utiču na prirod-
nu okolinu i sve interesne grupe uključujući potrošače, zaposlene,
investitore, lokalne zajednice i sve ostale.
PROFITABILNA STRATEGIJA RASTA
PREDUZEĆA ZASNOVANA NA DOP-U
Da li DOP može podići prodaju i dobit preduzeću? Postoji isuviše
mnogo primera o programima DOP-a koji ignorišu fundamentalne
postavke biznisa, što je i razlog zašto ovakvi programi nikad nisu
postali deo jezgra neke poslovne strategije već su ostali u svojstvu
perifernih aktivnosti firme. Zato nam je i potreban izvodljiv model
koji direktno dovodi u vezu posvećenost DOP-u sa tradicionalnim
poslovnim rezultatima kao što su prodaja, dobit i poslovni rast.
To će pomoći vlasnicima kompanija i menadžerima koji su još u
neverici, da češće posežu za strategijama zasnovanim na DOP-u
ne samo za „opšte dobro“ već zbog svojih osnovnih poslovnih
interesa.
Najbolji način da se počne sa formulisanjem jedne profitabilne
društveno odgovorne strategije je, da se uvek ima na umu da su
društvo i prirodno okruženje ti koji vašem biznisu daju potrošače,
zaposlene, sirovine i energiju kao i životni prostor vašoj porodici.
Bez održivog društva i prirode neće biti održivih tržišta, poslovnih
resursa niti lanca snabdevanja za biznis. Zato je investiranje u njih
ustvari investiranje u sam biznis.
Da biste ostvarili napredak svog preduzeća, čak i u ovakvom po-
slovnomokruženju, predlažemvamda upotrebite sledećih sedam
principa za formulaciju vaše strategije. Isti su temelj moje profi-
tabilne i ekspanzione strateške arhitekture zasnovane na DOP-u.
1.
Sastavite strategiju koja osigurava održivost za biznis,
prirodno okruženje i društvo.
2.
Koristite empatiju da shvatite potrebe društva i prirodnog
okruženja u lokalnim zajednicama u kojima poslujete.
3.
Ugradite ispunjenje njihovih potreba u svoj poslovni
model na način koji dovodi potrošačke grupe bliže vašim
proizvodima i uslugama.
4.
Postavite model za izvršenje strategije na način koji podiže
operativnu efikasnost i smanjuje uzimanje od prirode.
5.
Definišite svoje interesovanje za konkretne doprinose
društvu u svojim strateškim dokumentima.
6.
Proširite svoje finansijske pokazatelje poslovanja sa onima
koji odražavaju zadovoljstvo potrošača i lokalnih zajednica
vašim proizvodima, uslugama, aktivnostima i ukupnom
uticaju na njihovo životno okruženje.
7.
Redovno pratite poslovne pokazatelje i tražite njihove
međusobne korelacije, donesite zaključke i menjajte se.
ZA SAMO 2.200 DIN 20 € DOBIJETE:
Svaki pretplatnik
dobija majicu &
traku za ključeve
• godišnju pretplatu na časopis IRT3000
(4 broja)
• stručne sadržaje svaka 3
meseca na više od
120 stranica
• svakih 14 dana IRT3000
E-novosti na adresu
vašeg emaila
• mogućnost povoljnije
nabavke stručne
literature
PRETPLATITE SE!
+381 11 314 96 20
ISPLATI SE BITI
PRETPLATNIK
POGODNOSTI
ZA PRETPLATNIKE
ČASOPISA
1...,71,72,73,74,75,76,77,78,79,80 82,83,84,85,86,87,88,89,90,91,...100
Powered by FlippingBook