Izaberite
Kistler
umesto
960-068i-08.14
Uz Kistler senzore i sisteme za akviziciju mernih podataka
obezbedite potpuni monitoring proizvodnog procesa i
automatsku kontrolu kvaliteta u serijskoj proizvodnji.
Uz automatsku dokumentaciju celokupne proizvodnje,
obezbedićete i pouzdanu analizu podataka.
Kvalitet nije
pitanje sreće.
Sa Kistlerom uvek dobijate.
Nenad Ilić
Area Sales Engineer
Balkan Region
cell:+381 69 390 66 77
Representative office Kistler
Bulevar Despota Stefana, 12/VIII
Belgrade, Serbia
loza koji
gubi
razgovor s povodom
skih privrednika bila je i partner i učesnik
foruma „Belgrade Investment Days“, a tim
povodom održani su uspešni B2B susreti
predstavnika italijanskih kompanija iz regi-
je Kampanija i srpskih preduzeća iz sekto-
ra građevine, saobraćaja i obrazovanja.
Časopis Industrija:
Italija je već dve godi-
ne prvi spoljno-trgovinski partner Srbije.
Koji model bi Srbija trebalo da primeni sa
ciljem privrednog rasta po ugledu na Vašu
zemlju?
Klaudio Ćezario:
U prošloj godini izvoz
iz Srbije u Italiju iznosio je 2,5 milijardi,
dok je uvoz iznosio 2,2 milijarde dolara.
Pored toga, italijanske vodeće banke i osiguravajuće kuće danas
predstavljaju dominantne igrače u Srbiji u svojim sektorima.
Prisustvo FIAT-a je takođe u mnogome doprinelo dolasku njegovih
dobavljača, kao i konstantnom interesovanju kompanija iz Italije iz
automobilskog i mašinskog sektora, a posebno značajno prisustvo
predstavljaju predstavnici tekstilne, drvne i industrije kože. Takođe,
italijanske kompanije su sve više zainteresovane za pružanje razli-
čitih vrsta usluga iz oblasti informacionih tehnologija, obnovljivih
izvora energije i infrastrukturnih projekata. Generalno, postoji
velika komplementarnost srpske i italijanske privrede. Italijanski
model razvoja zasnovan je na razvoju malih i srednjih preduzeća,
a zahvaljujući kvalitetu njihovih proizvoda, ova preduzeća i njihovi
brendovi prepoznatljivi su širom sveta. Mišljenja sam da bi ovaj
model mogao biti primenjen i u srpskoj ekonomiji i da kao takav
može postati glavni generator privrednog rasta Srbije.
Časopis Industrija:
Prema Vašem
mišljenju, koji srpski proizvodi i koje
industrijske grane imaju najveći poten-
cijal za izvoz na italijansko tržište?
Klaudio Ćezario:
Kada je reč o izvozu
na italijansko tržište, danas dominiraju
proizvodi automobilske industrije, indu-
strije odeće i obuće, obojeni metali,
proizvodi drvne industrije i proizvodnja
nameštaja. Međutim, italijansko tržište
vrlo je zainteresovano za tradicionalne i
originalne proizvode iz Srbije, a najveći
potencijal je u prehrambenom sektoru.
Časopis Industrija:
Ako biste napravili poređenje između Srbije i
Italije, šta je to što Vam se najviše a šta najmanje dopada u našoj
zemlji?
Klaudio Ćezario:
Najviše mi se dopadaju ljudi koji ulažu dosta
napora i energije u unapređenje ekonomske situacije. S druge
strane, još uvek imamo nedostatak adekvatne strukture kako bi
se ubrzao ekonomski razvoj. Naime, iako je privredni rast u Srbiji
započet kroz implementaciju različitih strukturnih reformi koje ce
svakako doneti značajne prednosti u narednom periodu kada je
kvalitet poslovnog okruženja u pitanju, još uvek ima prostora da se
te promene ubrzaju, ukoliko bi sve zainteresovane strane na tome
radile zajedno. Složicete se sa mnom da je najvažnije za građane
Srbije, ne samo da vide promene, vec i da ih osete.
razgovor s p vodo