ISH 2017 – Inovacije na Majni

Komentari: 0

Kao što je očekivano, poslovno i profesionalno je bilo u Frankfurtu od 14. do 18. marta na sajmu ISH, gde su se skupili svi svetski lideri iz oblasti grejanja, hlađenja, instalacija i klimatizacije.

Za tri dana, koliko smo imali vremena da posetimo ovu manifestaciju, uspeli smo sigurno da vidimo između 40-60% izlagača, jer vremena nije bilo dovoljno kao ni snage, pošto smo naravno nosili aktuelni broj časopisa izlagačima iz Srbije i regiona.

Kao što su nam već mnogo puta do sada organizatori dokazali, i ovaj sajam je održan na vrhunskom nivou. 2 482 izlagača, koji su uglavnom svi tržišni lideri iz Nemačke i inostranstva, su prestavili svoje nove proizvode na ovogodišnjem ISH 2017.

U tom smislu, ISH igra vodeću međunarodnu ulogu, jer je to definitivno pravo mesto okupljanja kompanija iz celog sveta. Preko 65 odsto izlagača i 39 odsto posetilaca dolazi izvan Nemačke.

Pod ovogodišnjim motom, "Voda. Energija. Život." najveći svetski sajam za kombinaciju vode i energije se fokusirao na značaj ovih faktora za ljudski život. Na otvaranju ovogodišnjeg sajma, novinarima se kratko obratio i gradonačelnik grada Frankfurta Peter Feldman, istakavši: „Danas, u eri globalnih političkih izazova u pogledu energije i klime, sajam ISH je katalizator i izvor impulsa za efikasno i održivo građevinsko-tehnološke usluge.

Proizvodi i rešenja predstavljeni na ISH pomažu pri uštedi energije, čine zgrade pametnijim i, prema tome, lakše ostvarujemo naše ciljeve u pogledu zaštite životne srtedine uz komfor i efikasnost koju dobijamo“.

Ono o čemu mi vodimo posebnu pažnju na sajmovima u inostranstvu su naravno naši izlagači i klijenti, koji pored svojih proizvoda prestavljaju i Srbiju, ali i region odakle dolaze. Ove godine preko predstavnika Frankfurtskog sajma za Srbiju, Crnu Goru i Makedoniju – kompanije Zodax iz Beograda, na ISH se predstavilo devet kompanija, dve iz Makedonije i sedam iz Srbije.

To je svakako porast u odnosu na 2015. godinu, ali Zoran Jakšić, direktor kompanije Zodax nam je napomenuo da se ove godine drastično povećao i broj posetilaca iz naše zemlje, što smo mogli da shvatimo već pri ukrcavanju u avion u Beogradu, gde su svi pričali o sajmu.

Deo tog uspeha, želimo neskromno da pripišemo i našim najavama i pričama iz Frankfurta u ovoj, ali i proteklim godinama od kada sarađujemo sa ovim renomiranim sajmom. Raspoređeni u halama 4, 6 i 9. posetiocima su se predstavili Alfa Plam, Fabrika bakarnih cevi – Majdanpek, Milan Blagojević – Smederevo, na čijem štandu je bio i legendarni “smederevac”, Neša Komerc, Peštan, Radijator Inženjering i VTG Company. Iz Makedonije na ovogodišnjem sajmu bila je nama dobro poznata kompanija Leov iz Velesa, čije proizvode imate predstavljene u svakom broju našeg časopisa, kao i kompanija Euroterm iz Prilepa, koja je svoj štand delila sa kraljevačkim Radijator inženjeringom.

Sve ove kompanije su imale nastup koji je vredan pohvale i pažnje. Peštan je bio pozicioniran kao prva firma na ulazu u halu 6, i pokušaj da sa njima razmenimo više od dve-tri reči nije bio moguć, jer im je poseta bila izuzetno velika. Fabrika bakarnih cevi, na istom mestu kao i pre dve godine, uz odlično dizajniran štand.

Ali štand koji se isticao više od ostalih je svakako štand kompanije Alfa Plam iz Vranja, na kojem su bili izloženi skoro svi modeli peći i šporeta u ponudi, kao i štand smederevskog Milana Blagojevića, u centralnom delu hale 9, gde su se za vreme naše posete, konstantno smenjivali zainteresovani posetioci.

Svakako, odličan utisak na nas ostavlja nastup srpskih i makedonskih kompanija. Vredno pomena je i to da broj izlagača iz nama bliske Hrvatske i Slovenije ove godine prelazi brojku od 40 firmi, što je svakako dobar pokazatelj da se situacija u ovoj oblasti i u regionu poboljšava. Sa druge strane, iz Zodax-a smo saznali da je bilo još zainteresovanih kompanija sa našeg podneblja, ali jednostavno ove godine nije bilo mesta.

Baš zato Frankfurtski sajam pravi novu halu 12, kao i konekcije za nju sa ostalim halama. Prema nezvaničnim informacijama, prve izlagače bi trebala da ugosti već u septembru za sajam Automehanika.

Borba protiv plagijata

Za vreme naše posete, prilično nas je iznenadilo prisustvo carinskih radnika, koji su dolazili do štandova po prijavi ostalih kompanija i oduzimali kopiranu robu. To su uglavnom bile baterije za vodu, ili ostali elementi za kupatila. Ukoliko se utvrdi da je proizvod zaštićen i da je određena kompanija izložila proizvod koji je plagijat, bez komentara se roba oduzima i na licu mesta se piše kazna.

Kada smo tražili od predstavnika reč više na ovu temu, rečeno nam je da je Frankfurtski sajam mesto gde se prezetuju nove platforme i inovacije, i gde se pokazuju novi proizvodi i trendovi u proizvodnji. Sajam zato štiti interese proizvođača i svojih klijenata i na nedvosmislen način želi da se bori protiv piraterije u industrijskom segmentu.

Upravo iz tog razloga za sve vreme trajanja sajma, postoji „hotline“ za izlagače, ili non stop otvorena telefonska veza gde se mogu prijaviti plagijati, i gde na lice mesta odmah izlazi inspekcija koja će utvrditi da li je došlo do narušavanja originalnosti proizvoda.

Ni tri dana hodanja, ni velike gužve - naročito trećeg dana sajma, nisu nam mogli pokvariti utisak da je i ove godine sajam ISH podigao lestvicu standarda na još viši nivo i da je izlagač za njih prioritet iznad svega, kao i posetilac koji se odluči da dođe u Frankfurt na ISH.

Sa sajma nas ispraćaju table sa porukom da se vidimo u martu 2019. gde ćemo sa zadovoljstvom opet doći.

O Autoru

Nikola Mirković

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti