“d!conomy – no limits” sajam CeBIT

Komentari: 0
Fotografija od: Deutsche Messe, Hannover/Germany

CeBIT je najznačajniji svetski sajam usmeren na digitalizaciju koja danas pogađa svaki aspekt privrede i društva. Sajam godišnje okuplja preko 3 000 izlagača i 200 000 posetilaca u Hanoveru. Fokus je usmeren na najnovija dostignuća u oblastima kao što su veštačka inteligencija, autonomni sistemi, virtuelna stvarnost, humanoidni roboti i dronovi. Naredni CeBIT odražaće se od 20. do 24. marta 2017. godine, a zemlja partner biće Japan.

U susret ovom značajnom svetskom sajmu, u Ljubljani je održana konferencija namenjena medijima iz našeg regiona. U savršenoj organizaciji kompanije ProExpo iz Beograda – predstavnika sajmova Deutsche Messe Hannover i Messe Düsseldorf, redakcija časopisa Industrija je prisustvovala ovoj konferenciji i prenosimo vam šta će biti najaktuelnije na sledećem sajmu CeBIT.

Digitalna transformacija je centralna tema sajma CeBIT u Hanoveru

Digitalizacija menja privredu i društvo na dublji način nego bilo koji drugi tehnološki napredak u istoriji. Kombinacijom pojedinih digitalnih tehnologija, daje se impuls koji do sada nije viđen u smislu inovativnosti i disruptivnosti. Dinamiku ovih promena posebno jasnom čine novi oblici interakcije čoveka i mašine, kao i preklapanje virtuelne stvarnosti i realnog života.

Izborom vodeće teme sajma “d!conomy – no limits” sajam CeBIT će, kao vodeća svetska izložba za digitalizaciju privrede, javne uprave i društva, staviti fokus na mogućnosti koje pruža digitalna transformacija.
Ključna tema “d!conomy – no limits” predstavlja šanse za privredu koje su se stvorile kroz digitalizaciju i nove tehnologije, a tema narednog sajma je odabrana da bi se dodatno istakao način na koji se menjaju granice između čoveka i mašine, kao i između stvarnog i virtuelnog sveta.

Gospodin Hartvig fon Zas (Hartwig von Saß), direktor komunikacija sajma CeBIT

Gospodin Hartvig fon Zas (Hartwig von Saß), direktor komunikacija sajma CeBIT, istakao je da Digitalnu transformaciju ubrzavaju nove tehnologije i prilike koje pružaju veštačka inteligencija, virtuelna i izmenjena stvarnost (augmented reality), autonomni sistemi, 3D štampa, humanoidni uslužni roboti kao i dronovi. CeBIT 2017 će u martu predstaviti nove tehnologije sa akcentom na mogućnosti primene, a posebno će se istaći novi poslovni modeli koje pokreću podaci i lanci vrednosti.

Posebne zanimljivosti će biti predstavljene u okviru virtuelnog vodiča “discover d!conomy” (otkrijte digitalnu ekonomiju), koji je imao svoju premijeru 2016. godine. Ova tura pruža platformu za povezivanje aktera iz reona iz politike, privrede i društvenog života, ali i za kontroverznu diskusiju vodećih svetskih vizionara, top menadžera i kreativnih mislilaca o primeni standarda, kao i o uspostavljanju pravnog i regulatornog okvira.

Gospodin Zas je napomenuo da će sledeće godine na sajmu CeBIT malo više pažnje biti posvećeno veštačkoj inteligenciji i to kao jednom od vodećih pokretača digitalnih transformacija, dok će konkretni primeri biti predstavljeni na uređajima i sistemima koji su trenutno na snazi u nekim zdravstvenim ustanovama u Nemačkoj.

Slovenija i glavni grad Ljubljana odabrani su za sedište konferencije sajma CeBIT za region, kao lideri u implementaciji novih tehnoloških rešenja. Na temu digitalne transformacije u Sloveniji govorio je, uz prateću fantastičnu prezentaciju, gospodin Boris Koprivnikar Ministar za javnu upravu Republike Slovenije.

„Digitalna transformacija nije nešto što ćemo birati, da li ćemo je primeniti/uraditi ili ne. To je ono što se uveliko događa! Stoga, istom se ne treba odupirati već ga doživeti kao izazov i mogućnost za brži razvoj. To je jedan od ključnih preduslova, a drugi preduslov je stalna, otvorena komunikacija sa kompanijama koje su razvile uslov za digitalnu transformaciju. Ne može država da vodi pametnu politiku ako ne zna šta se u industriji i razvoju dešava“ - naglasio je Koprivnikar.

On je istakao i da nije sve na ulaganju države, čija je dužnost da dobro vrši koordinaciju i konsolidaciju, jer slobodnih sredstava za investicije u projekte ima puno, ali je jako bitno da država odigra svoju ulogu, tako što će postaviti standarde, da svako ulaganje bude racionalno, opravdano i stvarno upotrebljivo.

Gospodin Boris Koprivnikar Ministar za javnu upravu Republike Slovenije

Japan kao ovogodišnja partnerska zemlja, po mnogima pružiće dodatni impuls u pravcu na koji ukazuje vodeća tema sajma. Gospodin Zas je rekao da se u poslednje vreme povlače izvesne paralele između Evrope i Japana - kada su digitalne tehnologije u pitanju. Takođe, istakao je i da japansko društvo - kada se radi o digitalizaciji - demonstrira veoma otvoren i inovativan način razmišljanja i da Evropa može od Japana da nauči mnogo toga, kao što je razvijanje novih i kreativnih pristupa i kako se na otvoren način reaguje na tehnologije i potencijal koji one pružaju.

Samim tim što CeBIT predstavlja idealno mesto za neophodno umrežavanje i razmenu mišljenja između globalnih igrača, malih i srednjih preduzeća i startapa, čime se stvara most između korisnika i dobavljača digitalnih rešenja, nameće se mišljenje da bi zemlje koje žele da zauzmu svoje mesto u novoj industrijskoj revoluciji, digitalizaciji i digitalnoj transformaciji morale da imaju svoje nacionalne štandove na ovoj manifestaciji i da podrže kompanije koje žele da se predstave na sajmu - te na taj način budu deo platforme koja je neophodna za suštinski dijalog između inovatora iz Nemačke i celog sveta.

Prema rečima ministra Koprivnikara, Slovenija će podržati manje startap kompanije, kako bi se dostojno predstavile na sajmu CeBIT i kako bi na taj način dobile šansu da pronađu investitore i nove poslovne ideje.

Važnost ovakvog vida prezentacije, može se uvideti i kroz predstavljanje dr Valter Korena (Walter Koren), generalnog direktora agencije za promociju izvoza Advantage Austria pri privrednoj komori Austrije. Na prezentaciji u Privrednoj komori Srbije prošle godine, on je istakao da 1 evro potrošen na promociju izvoza austrijskih preduzeća donosi čak 55 evra dodatnog izvoza, a prema informacijama svetske banke, taj odnos u Latinskoj Americi je 1:22.

Da se ne radi o samoj statistici, govori i podatak da je austrijska privreda jaka prvenstveno zbog velikog izvoza i da Advantage Austria ima 800 zaposlenih i 110 kancelarija širom sveta i konsultuje 25 000 firmi u Austriji. Glavne konsultacije i obuke su im za „market entry“ odnosno ulazak na nova tržišta - pre svega preko sajmova, kao i organizacija nacionalnih štandova. 2014. godine su organizovali 74 nacionalna štanda na stranim sajmovima.

CeBIT 2017 - Aktuelne teme Big Data, Cloud Applications, Internet of Things, Mobile Solutions, Security i Social Business prikazane su kroz širok spektar aplikacija. Miks izložbe, konferencija i prilika za umrežavanje čini CeBIT događajem koji se mora naći u kaledaru svakog IT provajdera i korisnika iz celog sveta. Veliki akcenat sajam stavlja i na startap zajednicu kroz SCALE11 platformu koja privlači više od 400 mladih preduzeća.

Prezentacija ili poseta CeBIT-u znači ulaganje u posao i mogućnost sprovođenja svojih ideja u delo na jednom mestu, kao i stvaranje poslovnih ideja i planova. Sajmovi u Nemačkoj su u mnogome pristupačniji kada imate kompaniju kao što je ProExpo koja će vam pomoći u svakoj sferi predstavljanja na ovom sajmu ili poseti istom.

ProExpo je zvanični predstavnik Deutsche Messe Hannover i Messe Düsseldorf, dve vodeće nemačke sajamske kuće. Sa više od 20 godina iskustva, pružaju podršku, izlagačima, posetiocima i novinarima sa područja Srbije i Crne Gore na prestižnim sajamskim manifestacijama u koje se, između ostalog, ubrajaju CeBIT, Hannover Messe, Interpack, K, EuroShop, Drupa, Medica, CeMAT, Ligna, EMO, kao i brojne izložbe koje se održavaju širom sveta. Predstavljaju zaista most koji vodi do evropske i svetske privrede na jednom mestu.

Prezentacija na velikim svetskim sajmovima iziskuje sigurno dosta novca i uloženog truda, ali preko 3 000 izlagača iz celog sveta, kao i više od 20 milijardi evra ulaganja u IT rešenja na prethodnom CeBIT-u, ukazuju na važnost ovakvog vida prezentacije.

Za više podataka o predstavljanju na vodećim svetskim sajmovima i konsultacijama vezanim za iste, posetite www.proexpo.co.rs 

       

ProExpo d.o.o.

Sedište:

Kneza Miloša 57
11000 Beograd, Srbija

Telefon: +381 11 26 59 210
Mobilni: +381 65 26 59 210
Fax: +381 11 36 20 161

E-mail: info@proexpo.co.rs

0 Komentara o ovom članku
Ostavi komentar

Ostavi komentar

Klijenti